15 maart 2014 | Memory Group

NJC Awards 2014Voor het eerst zijn gisteren de NJC Awards uitgereikt tijdens NJC Talents, onderdeel van De Nationale Carrièrebeurs voor juridische toptalenten. Grote winnaar was advocatenkantoor De Brauw Blackstone Westbroek, die binnen vier categorieën een Award in de wacht sleepte. Het was een spannend uur voor de genomineerde advocatenkantoren. Niet alleen de beoordeling van de vakjury, maar ook de stem van de aanwezige juridische high potentials was bepalend in het verdelen van de Awards. Met het uitbrengen van een stem konden de studenten bovendien kans maken op het winnen van een maatpak van Oger. Om te helpen bij het maken van een keuze voor een kantoor werd de genomineerden
gevraagd een pitch te geven, waarna de high potentials met een sms hun stem konden uitbrengen. Eigenheid
en lef werd beloond.

Uit het juryrapport

“De Brauw Blackstone Westbroek gaat met het programma De Brauwerij volledig uit van eigen kracht en toont hiermee lef en onderscheidendheid. De cultuur van De Brauw Blackstone Westbroek is zeer sterk aanwezig in het opleidingsprogramma en zorgt hierdoor voor een sterke identiteit en benchmark.” – Over het opleidingsprogramma voor advocaat-stagiaires van De Brauw Blackstone Westbroek
“De campagne is wat je noemt ‘cut through’. Het pakt je, heeft alles in zich en zet een voet tussen de deur. Het is gedurfd, gewaagd, onderscheidend en heeft een duidelijke belofte.” – Over de Employer branding campagne van Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn
“Stibbe biedt een zeer sterk en slim concept, iets waarvan de jury erg onder de indruk is!” – Over Inhouse-activiteit voor studenten van Stibbe
“De Brauw Blackstone Westbroek kiest voor een eigenwijs programma dat zeer onderscheidend is.” – Over Masterclass/ business course van De Brauw Blackstone Westbroek
“De Brauw Blackstone Westbroek geeft veel invulling aan haar karakter met de interviews door studenten en kiest voor veel video. Daaruit komt een heel uitgesproken identiteit naar voren.” – Over Recruitmentsite van De Brauw Blackstone Westbroek

Over de Awards

Binnen vijf verschillende categorieën konden advocatenkantoren zichzelf voordragen ter nominatie. De inzendingen van de advocatenkantoren zijn beoordeeld door een vakjury waarbij is gekeken of de inzending nominatie waardig is. De jury heeft vervolgens bepaald wie de winnaar was van de Award voor Employer branding campagne en de Award voor Opleidingsprogramma voor advocaat-stagiaires. Om tot een gedegen beoordeling te komen hebben ze in deze laatste categorie hebben ze niet alleen het programma bekeken, maar ook gesproken met ervaringsdeskundigen van de genomineerde kantoren. Binnen de andere categorieën kregen de genomineerden de mogelijkheid om tijdens de Awarduitreiking middels een pitch het publiek te overtuigen. De aanwezige juridische high potentials konden vervolgens via een stemronde hun voorkeur uitspreken binnen de categorieën Inhouse-activiteit voor studenten, Masterclass/ business course en Recruitmentsite. De Award Meest populaire kantoor is geheel op basis van publieksstemmen van de high potentials van BestGraduates Law gewonnen.